Τροφές Που Μπορούν Να Βοηθήσουν Με Το Άγχος

Advertisements

Τροφές κατά του άγχους και της κατάθλιψης: διάβασε τα πάντα για τις ομάδες τροφών που μπορούν να συνεισφέρουν στην ηρεμία του εγκεφάλου και όχι μόνο

Η κατάθλιψη και οι αγχώδεις διαταραχές αποτελούν την μάστιγα της εποχής μας και ακόμη και όσοι νομίζουμε πως δεν στρεσαριζόμαστε, το στρες μπορεί να υποβόσκει χωρίς να το καταλαβαίνουμε, ωσότου αυτό εκφραστεί σωματικά. Για όσους δεν βρίσκονται σε κατάσταση που χρίζει ιατρικής βοήθειας, υπάρχουν τρόποι για να αντιμετωπίσετε το άγχος, συμπεριλαμβανομένης της προσαρμογής της διατροφής σας.

Σε αυτό το άρθρο όμως, δεν θα αναφερθούμε στα οφέλη της γυμναστικής ή άλλων μεθόδων που επίσης βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους, παρά μόνο στο διατροφικό κομμάτι.

Φυσικά, αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω δεν συνιστούν θεραπεία και εάν αισθάνεστε συνεχώς άγχος ή κατάθλιψη, σας συνιστούμε να δείτε έναν επαγγελματία ή να απευθυνθείτε στο γιατρό σας για βοήθεια. Όσο και να συμβάλλουν κάποιες τροφές στην διαχείριση του άγχους, εάν είστε άτομο που έχει τόσο γενικευμένη διαταραχή άγχους όσο και μείζονα καταθλιπτική διαταραχή, σίγουρα γνωρίζετε ότι η φαρμακευτική αγωγή και η θεραπεία υπάρχουν για κάποιο λόγο.

Εάν μπορείτε να λάβετε βοήθεια σε οποιαδήποτε μορφή, προσπαθήστε να το κάνετε.

Advertisements

Διαβάστε λοιπόν, τα πάντα για τις ηρεμιστικές τροφές κατά του άγχους και την κατάθλιψης, που μπορείτε εύκολα να εντάξετε στο διατροφικό σας πρόγραμμα και μη ξεχάσετε να κάνετε follow τη σελίδα μας σε Facebook και Instagram για ακόμη περισσότερη μόδα και ομορφιά καθημερινά.

Τροφές Ολικής αλέσεως

Ένα σνακ υδατανθράκων, όπως φρούτα ή καστανό ρύζι, θα προσφέρει ένα πολύ χαλαρωτικό αποτέλεσμα στον εγκέφαλο. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι κρατάνε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και επίσης προωθούν την παραγωγή σεροτονίνης (γνωστή και ως χημική ουσία στον εγκέφαλό σας που σας κάνει να αισθάνεστε καλά και ήρεμοι). Επίσης, πρέπει να είστε προσεκτικοί με το τι συνδυάζετε τις whole grain τροφές, καθώς όταν συνδυάζονται με πρωτεΐνες ή λίπος, οι σύνθετοι υδατάνθρακες θα σταθεροποιούνται, αλλά δεν θα προσφέρουν τόσο καταπραϋντική ισχύ.

Υγιή λιπαρά

Κρίσιμα για τη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, τα καλά λιπαρά παρέχουν μια αίσθηση ηρεμιστικού κορεσμού, η οποία βοηθά στην εξάλειψη της επιθυμίας. Το ελαιόλαδο, το βούτυρο και το λάδι καρύδας είναι οι καλύτερες επιλογές για μαγείρεμα, καθώς αυτά βοηθούν στη διατήρηση της σωστής ισορροπίας λιπαρών οξέων. Και μην ξεχνάτε τα ωμέγα 3.

Τα ωμέγα 3 λιπαρά είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της ενέργειας, τη μαθησιακή ικανότητα, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και τις δεξιότητες μνήμης. Να τρώτε τρόφιμα όπως ο άγριος σολομός, οι σαρδέλες, ο τόνος, το σκουμπρί, η πέστροφα, η αθερίνα και οι αντσούγιες για να αποφύγετε την εξάντληση.

Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες

Τρόφιμα όπως βιολογικά κρέατα, αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι πλούσια σε τυροσίνη, το αμινοξύ που είναι δομικό στοιχείο της ντοπαμίνης. Το ασβέστιο στα γαλακτοκομικά βοηθά στη βελτίωση της λειτουργίας των νεύρων και επίσης λειτουργεί ως χαλαρωτικό που ανακουφίζει το άγχος. Οι κρόκοι αυγών είναι επίσης καλοί για τη μνήμη, καθώς είναι πλούσιοι σε χολίνη.

Φρούτα και λαχανικά

Γνωρίζατε ότι αυτό θα αναφερθεί σε αυτή τη λίστα αλλά αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή είναι και η μεγάλη αλήθεια. Πρέπει πραγματικά να τρώτε φρούτα και λαχανικά ως μέρος μιας κανονικής υγιεινής διατροφής.

Γιατί; Γιατί τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα τόσο σε αδιάλυτες όσο και σε διαλυτές ίνες. Οι αδιάλυτες ίνες βοηθούν στον καθαρισμό των εντέρων, δεσμεύοντας και μεταφέροντας απόβλητα, λίπη και τοξίνες. Αυτή η διαδικασία καθαρισμού είναι ζωτικής σημασίας για αποτελεσματική πέψη και διευκολύνει τόσο την απώλεια βάρους όσο και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Τα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά περιέχουν επίσης υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, βιταμινών και ανόργανων συστατικών που βοηθούν στην παραγωγή αντικαταθλιπτικών νευροδιαβιβαστών. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες. Επιπλέον, αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην οικοδόμηση της ανοσίας, στην εξουδετέρωση του εκφυλισμού των κυττάρων, στη μείωση της φλεγμονής και στην αύξηση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Τα φρούτα και τα λαχανικά βοηθούν επίσης στην αλκαλοποίηση του αίματος, αυξάνοντας την ενέργεια. Έτσι, βασικά, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τα εσωτερικά σας όργανα, να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα, να βελτιώσετε τη μνήμη σας και να αυξήσετε την ενέργεια σας.

Προβιοτικά τρόφιμα

Τα προβιοτικά τρόφιμα όπως το κεφίρ, το miso κ.λπ. συμβάλλουν στη δημιουργία μικροχλωρίδας στα εσωτερικά μας όργανα, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη διάθεση και την παραγωγή των θρεπτικών συστατικών που είναι υπεύθυνα για την υγεία του εγκεφάλου, των κυττάρων και των οργάνων. Η ευεργετική μικροχλωρίδα εξουδετερώνει επίσης τις τοξίνες και καταπολεμά τις μολύνσεις.

ALSO READ: Πώς Να Προσθέσεις Προβιοτικά Στην Διατροφή Σου

Advertisements

Για το τέλος όμως, σου έχουμε αφήσει το καλύτερο. Μια ακόμη τροφή που ανήκει στις τροφές κατά του άγχους, είναι η μαύρη σοκολάτα, καθώς αυτή περιέχει ανανδαμίνη, γνωστή και ως ‘η χημική ουσία της ευτυχίας’, η οποία βελτιώνει τη διάθεση και δρα ως διεγερτικό. Η σοκολάτα ενισχύει επίσης τις ενδορφίνες ενώ οι αντιοξειδωτικές φλαβανόλες συμβάλλουν στη βελτίωση της γνωστικής ικανότητας και καθυστερούν την γήρανση του εγκεφάλου.

No Comments Yet

Comments are closed

Ενεργοποίηση Ειδοποιήσεων    OK No thanks