Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Πώς Θα Διατηρήσετε Τις Βιταμίνες Των Λαχανικών Και Των Φρούτων

Πώς θα διατηρήσετε τις βιταμίνες σε λαχανικά και φρούτα
Πώς θα διατηρήσετε τις βιταμίνες σε λαχανικά και φρούτα

Διαβάστε συμβουλές για το πώς θα διατηρήσετε τις βιταμίνες σε λαχανικά και φρούτα, κατά το μαγείρεμα αλλά και στη συντήρηση

Οι βιταμίνες στα φρούτα και τα λαχανικά, μπορούν να χαθούν με αρκετούς τρόπους. Το μαγείρεμα και η λάθος συντήρηση, επηρεάζουν την σύσταση και την κατάσταση των τροφίμων και έτσι, όταν φτάνουν σε εμάς κατά το σερβίρισμα, έχουν ήδη χάσει ένα μεγάλο μέρος των βιταμινών τους, με αποτέλεσμα να μην λαμβάνουμε και τις απαραίτητες ημερήσιες ποσότητες βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Αυτό με τη σειρά του, οδηγεί σε ανεπάρκειες βιταμινών και άλλα πιο σύνθετα προβλήματα υγείας.

Εμείς σήμερα θα σας πούμε πώς θα διατηρήσετε τις βιταμίνες των λαχανικών και των φρούτων κατά το μαγείρεμα αλλά και τους σωστούς τρόπους συντήρησης, αφού ο αέρας, η θερμοκρασία, ακόμα και το φως μπορεί να τα επηρεάσει, μειώνοντας την θρεπτική τους αξία.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ: Τριχόπτωση και έλλειψη βιταμινών

#1. Αγοράζετε φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε μικρές ποσότητες

Ένα μεγάλο λάθος που κάνουμε, είναι να αγοράζουμε μεγάλες ποσότητες φρούτων και λαχανικών, οι οποίες αργούν να καταλήξουν στο πιάτο μας και έτσι τα φρούτα αυτά ωριμάζουν πολύ έξω από το ψυγείο και παύουν να είναι φρέσκα. Αγοράστε μικρότερες ποσότητες, ώστε να ψωνίζετε πιο φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

#2. Καταναλώστε αμέσως

Δεν έχει κανένα νόημα να φτιάχνουμε φρουτοσαλάτες ή χυμούς που μένουν πολλές ώρες στο ψυγείο, αφού όταν έρχονται σε επαφή με τον αέρα, αρχίζουν να ξεραίνονται και να χάνουν σταδιακά τις βιταμίνες τους. Μην ξεφλουδίζετε/καθαρίζετε/στρίβετε φρούτα και λαχανικά, αν δεν έχετε σκοπό να τα καταναλώσετε άμεσα.

#3. Ακολουθείστε τις οδηγίες

Όταν αγοράζετε κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά όπως πχ. αγκινάρες, βατόμουρα, ανάμεικτα λαχανικά, ακολουθήστε τις οδηγίες που αναγράφονται στην συσκευασία για την απόψυξη και το μαγείρεμα τους.

#4. Ψήστε στον ατμό

Όταν θέλετε να ψήσετε λαχανικά, προτιμήστε να τα βράσετε με λίγο νερό, για 8-10 λεπτά, σε νερό που έχει φτάσει το σημείο βρασμού και με κλειστό το καπάκι της κατσαρόλας ή του τηγανιού. Ακόμη καλύτερα, προτιμήστε να τα ψήσετε στον ατμό.

#5. Μην πετάτε τον ζωμό

Αν υποθέσουμε ότι προτιμήσατε να τα βράσετε, μην πετάξετε τον ζωμό. Εκεί τα λαχανικά αφήνουν μια μεγάλη ποσότητα βιταμινών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό τον ζωμό για να παρασκευάσετε σούπες, να βράσετε ρύζι, να κάνετε σάλτσες κτλ.

#6. Αποθηκεύστε σωστά

Είτε τα κρατάτε στο ψυγείο τους καλοκαιρινούς μήνες, είτε έξω κατά το χειμώνα, πρέπει να μην βρίσκονται μέσα σε πλαστικά μπολ, τάπερ ή σακούλες. Καθώς η υγρασία που φυλακίζεται, βοηθά να αναπτυχθεί μούχλα σε φρούτα και λαχανικά. Αν τα κρατάτε έξω, προτιμήστε να τα έχετε σε βαμβακερές πετσέτες ή χάρτινες σακούλες, ενώ αν τα βάζετε στο ψυγείο, τυλίξτε με χαρτί κουζίνας. Έξω, είναι προτιμότεροι οι σκιεροί και δροσεροί χώροι. Τα μυρωδικά, όπως πχ. ο μαϊντανός, διατηρούνται σε ένα ποτήρι νερό στο ψυγείο.