Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Ιδανικoί συνδυασμοί τροφών για ενδυνάμωση μαλλιών

Δες ποιοι είναι οι ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για ενδυνάμωση μαλλιών και μέγιστα οφέλη στον οργανισμό, καθώς και εύκολα φαγητά για να βάλεις στην διατροφή σου

Υπάρχουν πολλά φαγητά και συνδυασμοί τροφών που μπορείς να βάλεις στην διατροφή σου και εκτός από αυτά πρέπει να γνωρίζεις την αλληλεπίδραση τους, γιατί πολλές φορές το ένα θρεπτικό στοιχείο επηρεάζει αρνητικά κάποιο άλλο.

Σήμερα, θα σας πούμε ποιοι είναι οι ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για τα μαλλιά, την υγεία και την ενδυνάμωση τους, καθώς και με ποιες τροφές πρέπει και δε πρέπει να τα συνδυάζετε.

Δες ακόμη: Οι πιο συχνές αιτίες τριχόπτωσης

1. Aσβέστιο + βιταμίνη D

Το ασβέστιο και η βιταμίνη D, είναι πολύ σημαντικά συστατικά για την υγεία των οστών και του δέρματος. Είναι επίσης αλληλένδετα και για να απορροφήσει ο οργανισμός το ασβέστιο πρέπει να έχει επάρκεια αποθέματος σε βιταμίνη D. Αντίθετα, ο σίδηρος εμποδίζει την απορρόφηση ασβεστίου.

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για πρόσληψη βιταμίνης D

  • μοσχαρίσιο συκώτι με καστανό ρύζι
  • αβγά με τυρί φέτα
  • σολομός με κινόα ή σπανάκι
  • ομελέτα με μπρόκολο
  • σαλάτα φακές με τόνο και καστανό ρύζι
  • θαλασσινά με μανιτάρια

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επίσης, η υπερεπάρκεια βιταμίνης D, μπορεί να προκαλέσει βλάβες στον οργανισμό, για αυτό και δεν κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψη συμπληρωμάτων, όταν δεν υπάρχει έλλειψη στον οργανισμό.


2. Βιταμίνη Ε + Βιταμίνη C / Βιταμίνη Ε + λιπαρές τροφές (ακόρεστα λιπαρά)

Η ισχυρή αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, περιέχεται σε κάθε καλλυντικό για μαλλιά, δέρμα και νύχια. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που διατροφικά λαμβάνουμε κυρίως από κάποια φυτικά έλαια, από ξηρούς καρπούς, από τον σολομό, από ηλιόσπορους, μάνγκο και αβοκάντο. Διατροφικά, όταν συνδυάζεται με την βιταμίνη C, είναι ένας πανίσχυρος συνδυασμός για την υγεία και την εμφάνιση μας. Ενώ επίσης, όταν συνδυάζεται με τροφές πλούσιες σε ακόρεστα λιπαρά όπως τα αβγά, αυξάνεται η απορρόφηση της.

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για απορρόφηση βιταμίνης E

  • Σολομός με μπρόκολο, ελαιόλαδο και λεμόνι
  • Σαλάτα με ντομάτα, ηλιόσπορο, αβοκάντο, ελαιόλαδο και λεμόνι
  • Πράσινη σαλάτα με ρόδι, χυμό λεμονιού και 2 βρασμένα αυγά

3. Σίδηρος + βιταμίνη C

Είναι γνωστό πως η βιταμίνη C βοηθά και την απορρόφηση σιδήρου μέσα από τις τροφές. Επιπλέον, η βιταμίνη Α όταν βρίσκεται σε έλλειψη στον οργανισμό, μειώνει και τα επίπεδα σιδήρου. Αποφύγετε τους συνδυασμούς με γαλακτοκομικά και γενικά τροφές που περιέχουν ασβέστιο.

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για απορρόφηση σιδήρου

  • κόκκινο κρέας με λαχανάκια Βρυξελλών και καρότα
  • χοιρινό με φασόλια
  • μοσχαράκι με πράσα
  • αγκινάρες με λεμόνι
  • λαχανοντολμάδες με μοσχαρίσιο κιμά και λεμόνι (όχι αυγολέμονο)
  • χοιρινό λεμονάτο με πατάτες
  • γίγαντες με σπανάκι και καρότα
  • μοσχαράκι με πιπεριές και καρότα
  • χοιρινό με λάχανο
  • γαρίδες σαγανάκι με κόκκινη σάλτσα (χωρίς φέτα)

Θα σε ενδιαφέρει: Πώς Θα Διατηρήσετε Τις Βιταμίνες Των Λαχανικών Και Των Φρούτων


4. Βιταμίνη Α + λιπαρές τροφές

Η βιταμίνη Α, προάγει την καλή υγεία του οργανισμού, μεταβολίζει τον σίδηρο και είναι πολύ σημαντική για το δέρμα και τα μαλλιά. Η επάρκεια της διεγείρει την σύνθεση κολλαγόνου και βελτιώνει ακόμη και παθολογικές δερματικές καταστάσεις όπως η ψωρίαση. Ανευρίσκεται τόσο σε ζωικές όσο και σε φυτικές τροφές. Όπως και η βιταμίνη Ε, είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που σημαίνει πως πρέπει να συνοδεύεται με λιπαρές τροφές, ώστε να απορροφηθεί από τον οργανισμό.

Σε ποιες τροφές βρίσκεται: μουρουνέλαιο, συκώτι, κρέμα γάλακτος, βούτυρο, εμπλουτισμένη μαργαρίνη, πλήρες γάλα και τυρί, κρόκος αυγού, εμπλουτισμένα δημητριακά, σπανάκι, τόνος, μπρόκολο

Σε ποιες τροφές βρίσκεται η προβιταμίνη Α: καρότα, κολοκύθα, γλυκοπατάτες, πεπόνι

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για απορρόφηση

  • σπανακόριζο με καρότο
  • λαχανικά στο φούρνο με συνοδεία φέτας (γλυκοπατάτα, μπρόκολο, καρότο, κολοκύθα)
  • μπρόκολο με πατάτες ογκρατέν
  • συκώτι με γλυκοπατάτες
  • σαλάτα με βραστό κολοκύθι, ελαιόλαδο και τυρί φέτα
  • γιαούρτι με δημητριακά και πεπόνι

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η βιταμίνη Α, όταν βρίσκεται σε υπερεπάρκεια στον οργανισμό, γίνεται τοξική και προκαλεί αντίθετα αποτελέσματα από το επιθυμητό, όπως η απώλεια μαλλιών, η ξηροδερμία, πόνοι στις αρθρώσεις κτλ. Αν δεν υπάρχει διαπιστωμένη έλλειψη, η κατανάλωση συμπληρωμάτων πρέπει να γίνεται υπό την καθοδήγηση γιατρού.