Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Τι δεν πρέπει ποτέ να κάνεις αν έχεις αραίωση μαλλιών

Τι να αποφεύγεις αν έχεις ήπια ή μέτρια τριχόπτωση ή ακόμη και σοβαρή αλωπεκία, ώστε να μην εντείνεις την αραίωση μαλλιών

Αν και είναι απόλυτα φυσιολογικό να χάνουμε 80-100 τρίχες τη μέρα, όταν αυτός ο αριθμός αυξάνει απότομα, ξεπερνά το φυσιολογικό, χρίζει διερεύνησης και μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις και στην ψυχολογία μας. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα ίσως δεν είναι μια παροδική τελογενής τριχόρροια, αλλά ίσως είναι κάποιας μορφής αλωπεκία.

Για παράδειγμα, η ανδρογενής αλωπεκία, μπορεί φαινομενικά να αφορά άντρες μετά την ηλικία των 50, ωστόσο πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από πανεπιστήμιο της Ταυλάνδης [1], συμπέρανε αρκετά ανησυχητικά αποτελέσματα και για το γυναικείο φύλο. Μετά την ηλικία των 50, το 73,2% βρέθηκε να έχει ήπια απώλεια και λέπτυνση των μαλλιών, το 22,6% μέτρια απώλεια μαλλιών και το 4,3% υπέφερε από σοβαρή απώλεια μαλλιών. Τα αποτελέσματα της έρευνας τονίζουν την ανάγκη περισσότερης προσοχής στην γυναικεία αλωπεκία (FPHL). Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε πως τα αποτελέσματα υπόδειξαν και πιθανή σύνδεση του υψηλού δείκτη μάζας σώματος ( ≥25 kg/m2 ), με την σοβαρή απώλεια μαλλιών.

Λαμβάνοντας αυτά υπόψιν και επειδή έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο κεφάλαιο τριχόπτωση και αλωπεκία, σήμερα θα αριθμήσουμε όλα αυτά που πρέπει να αποφεύγεις αν είσαι ήδη σε αυτή την κατάσταση.

#1. Μην κάνεις δυνατό μασάζ στο τριχωτό

Πολλές φορές διαβάζουμε λανθασμένες συμβουλές στο διαδίκτυο. Μια από αυτές, είναι το έντονο μασάζ στο τριχωτό για την πρόκληση υπεραιμίας. Στην περίπτωση της αλωπεκίας ή της έντονης τριχόπτωσης για διάφορους λόγους, ορμονικούς, οργανικούς ή περιστασιακούς, το μασάζ θα εντείνει το προβλήματα. Όταν οι τρίχες των μαλλιών μας μπαίνουν μαζικώς σε τελογενή φάση που ξεπερνά το 10% των τριχών μας, γίνονται ευαίσθητες και με την τριβή πέφτουν ακόμη πιο εύκολα.

#2. Απόφυγε τα σφιχτά χτενίσματα

Πολύ σημαντικό, το να αποφύγεις σφιχτά χτενίσματα και κότσους και ιδίως χτενίσματα που ασκούν βάρος και πίεση, όπως ο ψηλός κότσος και οι αλογοουρές στο κέντρο της κεφαλής. Προτίμησε να κρατάς τα μαλλιά σου μακριά από το πρόσωπο με μια στέκα ή να τα αφήνεις ελεύθερα.

#3. Μην χτενίζεις συνέχεια τα μαλλιά σου

Όπως και με το μασάζ, το συνεχές χτένισμα ασκεί έλξη στην τρίχα και πέφτει ευκολότερα. Απόφυγε το συνεχές χτένισμα και το ίσιωμα με βούρτσες που έλκει με ακόμη περισσότερη δύναμη την τρίχα προς τα κάτω.

#4. Ξέχασε το ντεκαπάζ

Όπως σίγουρα γνωρίζεις, τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα βασίζονται σε χημικά συστατικά όπως η αμμωνία. Αν πίσω από την απώλεια μαλλιών που βιώνεις, κρύβεται μια φλεγμονώδης αιτία, τότε τα χημικά συστατικά μπορούν να επιδεινώσουν την κατάσταση, ιδίως όταν αυτά εφαρμόζονται στην ρίζα. Γενικά, συνιστούμε να αποφύγεις τεχνικές που απαιτούν “τράβηγμα” της τρίχας και επαφή του ντεκαπάζ με την ρίζα.

#5. Απόφυγε τα σκληρά σαμπουάν

Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να αποφεύγεις χημικά και τοξικά συστατικά σε σαμπουάν, όπως τα θειικά άλατα και να προτιμάς φυτικά σαμπουάν για ήπιο καθαρισμό.

#6. Μην αποφεύγεις τα κουρέματα

Ένα κούρεμα δεν θα τα κάνει να μακρύνουν γρηγορότερα αλλά θα αφαιρέσει βάρος από τα ευαισθητοποιημένα μαλλιά σου. Συνεπώς, ελαττώνει τις πιθανότητες πτώσης της τρίχας, ενώ παράλληλα οπτικά προσθέτει όγκο.

#7. Μην κάνεις πειράματα

Μην πάρεις συμπληρώματα χωρίς την συμβουλή δερματολόγου και μην δοκιμάζεις σαμπουάν που υπόσχονται την παύση της τριχόπτωσης. Όταν βιώνεις σοβαρή απώλεια μαλλιών πρέπει να εντοπίσεις την υποκείμενη αιτία για να βρεις και την σωστή θεραπεία.

#8. Ξέχασε τα extension

Αν και είναι προφανές, οφείλουμε να το συμπεριλάβουμε στα που πρέπει να αποφεύγεις αν έχεις αραίωση μαλλιών. Τα extension δεν προσθέτουν μόνο επιπλέον βάρος στα μαλλιά αλλά απαιτούν προσκόλληση στην ρίζα, κάτι που επιβαρύνει τα φυσικά σου μαλλιά ακόμη περισσότερο.

Δες ακόμη: βασικές συμβουλές περιποίησης για βαμμένα μαλλιά


Επιστημονικές πηγές

  1. Prevalence of female pattern hair loss in postmenopausal women: a cross-sectional study
Ετικέτες:
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται