Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες για τα μαλλιά

Πλούσιες τροφές σε βιταμίνες για τα μαλλιά

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες για τα μαλλιά: δες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες που δυναμώνουν τα μαλλιά

Πλούσιες τροφές σε βιταμίνες για τα μαλλιά

Η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την υγεία των μαλλιών και ολόκληρο τον οργανισμό, γενικότερα. Όταν έχουμε διαπιστωμένες ελλείψεις, αρχίζουμε να αντιμετωπίζουμε προβλήματα σε μαλλιά, νύχια και στην γενικότερη υγεία μας.

Επιπροσθέτως, μέταλλα και ιχνοστοιχεία συμβάλλουν στην ενδυνάμωση και έτσι πρέπει να τα λαμβάνουμε μέσα από την καθημερινή μας διατροφή. Σήμερα, θα δούμε σε ποιες τροφές θα βρούμε τις καλύτερες βιταμίνες για τα μαλλιά.

Ο ρόλος των βιταμινών και οι πιο πλούσιες τροφές

Δες παρακάτω τις πιο σημαντικές βιταμίνες για υγιή μαλλιά, διάβασε για τον ρόλο τους και που θα τις βρεις.

01. Βιταμίνη D

Διεγείρει νέα και παλιά θυλάκια και η έλλειψη της έχει σχετιστεί με την αλωπεκία.

Την βρίσκουμε σε ιχθυέλαιο, βούτυρο, ενισχυμένη μαργαρίνη, γαλακτοκομικά, συκώτι μπακαλιάρου, κρόκος αυγού, συκώτι μοσχαριού, σολομός, τόνος, σαρδέλες

02. Βιταμίνες συμπλέγματος Β

Η βιταμίνη Β3 δημιουργεί ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο στα μαλλιά. Η Β7, γνωστή σε όλους ως βιοτίνη, έχει άμεση σχέση με την ανάπτυξη των μαλλιών.

Τροφές με μεγαλύτερη συγκέντρωση είναι τα πουλερικά, γαλακτοκομικά, κρέας, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί, όσπρια, σπανάκι, μπρόκολο, αβοκάντο, πορτοκάλια, μοσχαρίσιο συκώτι, αρνίσιο συκώτι, νεφρά.

Η βιοτίνη που είναι και η πιο σημαντική του συμπλέγματος Β για τα μαλλιά, υπάρχει σε μεγάλη ποσότητα στο συκώτι και στον κρόκο αυγού.

03. Σίδηρος

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε επάρκεια σε σίδηρο καθώς μεταφέρει οξυγόνο στα κύτταρα μας και επομένως στις τρίχες. Η έλλειψη του ανήκει στις πιο συχνές αιτίες τριχόπτωσης.

Τον σίδηρο τον βρίσκουμε σε τροφές όπως το κόκκινο κρέας, χοιρινό, φασόλια, σύκα, αποξηραμένα φρούτα, σπανάκι, συκώτι, κάσιους, θαλασσινά.

04. Βιταμίνη Ε

Οι προστατευτικές της ιδιότητες, εμποδίζουν την απώλεια μαλλιών.

Για να αυξήσετε την απορρόφηση της βιταμίνης Ε συνδυάστε με τροφές πλούσιες σε ακόρεστα λιπαρά όπως τα αυγά, αλλά και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C.

Σε ποιες τροφές βρίσκουμε βιταμίνη Ε: ηλιόσποροι, αμύγδαλα, φουντούκια, αβοκάντο, μάνγκο, ακτινίδιο, ελαιόλαδο, σπανάκι, χόρτα, παντζαρόφυλλα, φύτρο σταριού, καρύδια, αραβοσιτέλαιο, λαχανικά με πράσινα φύλλα.

05. Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι αντιοξειδωτική και διατηρεί τα μαλλιά υγιή. Αποτρέπει την βλάβη από ελεύθερες ρίζες, οι οποίες σταματούν την ανάπτυξη των μαλλιών, ενώ αυξάνει και την απορρόφηση σιδήρου.

Τα φρούτα είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης C, γιατί περιέχουν και βιοφλαβονοειδή που αυξάνουν την απορρόφηση της.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C: εσπεριδοειδή, μπρόκολο, κουνουπίδι, ρόδι, λάχανο, ντομάτες, πράσινες και κόκκινες πιπεριές, πεπόνι, πατάτες και φράουλες.

06. Βιταμίνη Α

Ευτυχώς υπάρχουν αρκετές τροφές πλούσιες σε βιταμίνες για τα μαλλιά και πιο συγκεκριμένα σε ρετινόλη και προβιταμίνη Α.

Σε ποιες τροφές βρίσκουμε ρετινόλη: μουρουνέλαιο, συκώτι, κρέμα γάλακτος, βούτυρο, εμπλουτισμένη μαργαρίνη, πλήρες γάλα και τυρί, κρόκο αυγού, εμπλουτισμένα δημητριακά, σπανάκι, τόνο, μπρόκολο.

Τροφές πλούσιες σε προβιταμίνη Α είναι τα καρότα, η κολοκύθα, οι γλυκοπατάτες και το πεπόνι.